Det var inte igår, var för länge sen jag skrev nu igen.

Ja och som vanligt känns det som att det var år och dagar sen jag bloggade sist.
Hinner verkligen inte med det, har så himla mycket annat att göra här hemma hela tiden!

Har hänt hur mycket som helst sen jag skrev sist, både bra och dåliga saker.
Dom dåliga tänker jag inte skriva, för just nu är jag hur positiv som helst och ser bara framåt hela tiden! :)


- EmilMelvinBerglund (`v´)


- EmilMelvinBerglund (`v´)


- EmilMelvinBerglund (`v´)


- EmilMelvinBerglund (`v´)


Melvins utveckling går framåt varje dag, han lär sig hela tiden nya saker.
Och som jag nämnde innan har han lärt sig en hel del, iallafall sen jag skrev sist.
Nu går/springer han i sin gåstol, han kryper, han sätter sig själv, dock lite rund i rumpan fortfarande ;) han har börjat "hitta" massa roliga ljud att jollra, han har lärt sig vad lampan är, om man t.ex. säger lampa, eller frågar honom "vart är lampan" tittar han direkt och visar vart den är.
Jag tycker han är så fruktansvärt duktig & det är så spännande att se hans utveckling :)
Det är otroligt hur mycket dom små liven kan, fast visserligen tycker jag inte att han är så liten längre, han blir ju trots allt hela sju månader om 6 dagar, usch vad fort det går :) !
Sist vi var till BVC vägde lillkillen 7630 gram & igår när vi vägde honom vägde han prick 8000.
Så han växer ju som han ska också, lillkillen följer sin kurva helt perfekt!

BVC besök 21/3-2012
Tabell :
Vikt; 7630
Längd; 67,5
Huvudomf; 45

Vi har även haft dop för Melvin, han var super duktig i kyrkan och grät ingenting.
Han var rätt nöjd och jollrade mest hela tiden :) gofisen.
Dock hade han hög feber och var ganska slut, så han sov tyvärr genom hela fikat och presentöppningnen efteråt.
Men jag är super nöjd med dopet och vi fick jätte fina presenter till Melvin!
Har tyvärr inga kort från dopet just nu, men ska försöka lägga in några sen någon dag när jag hinner.

Annars lullar allt på som vanligt, min graviditet går jätte bra och jag längtar så mycket efter det lilla livet :)
Var på ultraljud den 2:a april och allting såg jätte bra ut, dock hade hon väldigt svårt att mäta och få kort på busen, h*n ville inte alls vara med på något kort :) speciellt inte i profil, hihi.
Det tråkiga med ultraljudet var att jag inte fick något exakt BF datum, så från den 28 augusti fram till den 4 september sa hon, så alltså 28 augusti + en vecka!
Känns väldigt konstigt att inte ha något "riktigt" BF datum iallafall.
Fast som jag har räknat hela tiden så har jag räknat till den 28 augusti, så det stämmer nog ganska bra! :)
Huvudsaken för mig är iallafall att bebisen kommer ut frisk och kry, när den kommer spelar mig absolut ingen roll :)
Kommer kort från ultraljudet i något senare inlägg!

Hur som helst är det livat i magen, pyret har gymnastik hela tiden och snurrar runt.
Det är så mysigt att känna de små i magen, det är lycka! :)
Tycker dock att tiden går lite för fort, har redan gått halva graviditeten, är i vecka 20+0.
Jag som tyckte att det var nyss jag kissade på första stickan med "spökstrecket", då var jag bara gravid i vecka 2 =/ Vart tar tiden vägen egentligen ?!
Men samtidigt är det skönt att det går fort, då jag längtar så mycket till sommaren!
Det kommer bli en fantastisk sommar, vi ska fortsätta med verandan, måla, vara ute och busa/bada med Melvin, men störst av allt, han ska bli storebror!
Det känns konstigt att säga att "lilla" Melvin ska bli storebror, han är ju fortfarande min bebis :) hihi.



- EmilMelvinBerglund (`v´)



- EmilMelvinBerglund (`v´)


Föresten så tänkte jag passa på att lägga upp två kort på magen också :)
Har inte hänt så mycket, men tycker själv att jag kan se lite skillnad iallafall på dessa två veckor!



- Bebis vecka 18+0
(`v´)


- Bebis
vecka 20+0 (`v´)

Höll på att glömma bort att skriva att vi köpt en ny vagn åt Melvin också.
Är jätte nöjd med vagnen och vi ville ha en annorlunda med lite färg & det fick vi också! :)
Har redan bestämt att nästa bebis också ska ha samma modell på vagn!
Men självklart ska vi ha en syskonvagn också, så vi har beställt en, men vagnen kommer dock inte förens i början på augusti, men då är det bara att åka till babyproffsen och hämta den :) Lääängtar!



- Emmaljunga scooter 2012.



- Brio double wave syskonvagn 2012.

Och till nästa bebis blir det som sagt en till lika sittvagn.
Vet ju inte vilken färg än, men blir det en flicka ska jag ha en rosa & en till pojke blir det en blå! :)
Så sjukt snygga vagnar! :)



- Emmaljunga scooter 2012 rosa.


- Emmaljunga scooter 2012 blå.


Och nu har jag inte så mycket mer tid att skriva, ska försöka skynda mig att riva lite tapeter medans Melvin sover!
Och för er som undrar så håller vi på att gör om lite här hemma, kommer skriva och lägga upp bilder om det i mitt nästa inlägg.
Ska försöka skriva ett redan ikväll :)

/ LouiseHelenberglund.









Kommentarer
Postat av: Cissi

woohoo.. äntligen ett inlägg. :) Spännande.

jag kan tala om att jag tyckte jag såg stor skillnad på dina två magbilder här i inlägget :) Faan va kul. Sommaren 2012 kommer bli super bra..

2012-04-11 @ 12:55:53
URL: http://ElofsonDalmans.blogspot.com
Postat av: Erika

Kul att läsa lite om hur ni har det där i Nås :)

Var ju inte direkt igår som vi pratades vid sist! Hoppas allting är bra med er alla och hälsa familjen :)

2012-04-11 @ 13:02:10
Postat av: madelene

Men grattis till lillen i magen, vad roligt! blir liiiite avundsjuk ;) Allt bra med er ? Kram

2012-04-13 @ 11:12:29
URL: http://madelenekalsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0