Länge sen, väldigt länge sen..

Usch vad dålig jag är på mitt bloggande, pinsamt.
Nu får jag ju faktist ta och skärpa mig på riktigt.


- Emil Melvin Berglund (`v´)

Det har hänt väldigt mycket sen jag skrev någonting sist.
Melvin växer så det knakar, han gör nya framsteg varje dag! :)
Och jag är så stolt över honom, min fina skatt.
Nu förtiden vägen han hela 6200 gram och är 62 cm lång, våran stora pojke.
Och nästa BVC besök blir inte förens när Melvin är 6 månader, men det står väl inte på, tiden går ju så fruktansvärt fort. Han är snart redan 4 månader :)
Han har redan fått börjat smakat en del och han gillar det, så kul när han väl får börja "äta" lite mer vanligt sen!

Och redan har julen hunnit passera och det nya året är redan här.
Melvins första jul var helt underbar, vi firade julen tillsammans med min släkt hos min mormor, det är alltid lika mysigt att vara där.
Tyvärr hade jag aldrig någon riktig julkänsla eftersom att snön saknades & det kan ju faktiskt vara det viktigaste av allt på julafton.
Men god mat, härliga människor och massa paket gjorde julafton toppen.
Melvin fick faktist allt han önskade sig i julklapp, en hel del saker.
Han fick en hokus pokus stol som vi bestämmt egen färg på, ett nytt baby gym med laban, kläder i mängder, böcker, tallrikar, bestick, muggar, leksaker och ja en massa mer, som sagt en hel del.


- Emil Melvin Berglund (`v´)
Tyvärr hade jag inga kort i kameran på när han var finklädd i kostym, han kräktes ner den & vi fick lov att göra ett klädbyte. Så istället fick han ha sin tomtedräkten :)


- Pappa Per (`V´) Han var nog bra tarv på att öppna paket han också :)


- Emil Melvin Berglund & bästase morfar (`v´)


Emil Melvin Berglund (`v´)
- Han fick en nyckelpiga som är till för att man ska ligga på mage.
Barnen kan även snurra runt på den med hjälp av sina armar.
Det finns en massa spännande och snurra runt och titta på tycker Melvin.
Och särskilt nu när han kommit på hur man snurrar själv :) !


- Emil Melvin Berglund (`v´)
Som sagt, han bara älskar hokus pokus stolen som han fått av bästaste mormor & morfar..

Annars har det inte hänt så mycket speciellt förutom att vi har en ny inneboende här!


- Ozzy (`v´)

Ozzy är en helt underbar hund, som dock behöver lite träning.
Han har gjort framsteg och är så duktig.
Klippa klor - check
Träffa katter utan att bli hysterisk - check
Gå fot i kopplet - check
Gå i kopplet utan att bli stressad och galen när det kommer mötande hundar - check

Han har klarat allting galant & gör nya framsteg varje dag!
Framsteg som ingen trodde han skulle klara.
Duktig kille är han! :)



- LousieHelenBerglund & Emil Melvin Berglund (`v´)


- LouiseHelenBerglund & Emil Melvin Berglund (`v´)

Nej nu har jag inte tid att sitta här mer idag, nu ska jag gosa med min pratglada son :)
Sedan skall vi ut på långpromenad.
Hela familjen.

Tack och hej, uppdaterar förhoppningsvis snart igen :)


LouiseHelenBerglund.

Måste bara påpeka att jag ändrar nu från "19 år och mamma till Melvin" till "20 år och mamma till Melvin".
För jag har ju faktist fyllt år nyligen, Grattis till mig i efterskott! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0