"Det finns ingen dålig hund, det är bara vi människor som är väldigt dåliga på att lyssna och förstå".

Jahapp och äntligen har en tung sten släppt !
Var till Falun idag och gjorde VUL, dom såg en liten bebis och ett hjärta som pickade på så fint.
Skönt, då kan jag äntligen slappna av och veta att det inte var något fel eller några rester från min tidigare förlossning.
Känns ganska konstigt när jag tänker efter och jag har en son på snart 4 månader och redan är jag gravid igen!
Det kommer skilja nästan 11 månader mellan Melvin och sitt syskon isåfall.
Men vad gör det ? Vi är inte ensamma om det.
Det känns skönare att ha så än att ha tvillingar eller trillingar, så det känns helt okej för både mig och Per.
Jag har läst mycket om folk som har så tätt mellan sina barn och det verkar vara helt okej och inga större problem. Det är inge mer annorlunda än folk som har 2-3 år mellan barnen.
Men än tar jag inte ut någonting i förskott, med tanke på att jag fick MF min första graviditet så kan ju faktist vad som helst hända än!
Men självklart hoppas vi ju på en liten bebis :) hihi.
Hur som helst ska jag ringa till min Barnmoska "Världens bästa" imorgon och få en tid.
Sedan invänta ett nytt VUL för att kunna konstatera mer exakt hur långt gången jag är, dom kunde inte säga exakt just nu. Men hon tippade att jag skulle vara i vecka 6 eller 7.
Och det stämmer ganska bra enligt min beräkning också.
Men det är ju svårt att veta eftersom att jag inte har någon "sista mens" att utgå ifrån.
Jag hade inte hunnit få tillbaka den efter förlossningen innan jag blev gravid!
Så nu är det bara att vänta och se, spännande! :)


EmilMelvinBerglund (`v´) UL 18 april 2011




Och nu till någonting helt annat! :)

Ozzy som nu har bott här en måndag, kanske lite mer ska snart få åka hem igen =/
Känns ganska tråkigt, jag älskar honom.
Han har en personlighet och är en typisk hund som jag gillar att jobba med.
Det var mycket han inte kunde när han kom, men han har lärt sig otroligt mycket under den här korta tiden.
Duktig kille.
Tyvärr gillar han inte Melvin särskilt mycket och det känns inte så bra, man måste ju faktist prioritera sina barn i första hand!
Kommer sakna honom otroligt mycket, önskar han hade kunnat stanna kvar och att jag hade fått fortsatt jobba och lära denna hund mer nya saker.




Ozzy (`v´)

Usch, det gör ont i själen när han måste åka.
Men jag är glad över den tiden vi fick lära känna varandra.
Det som känns mest är att jag hittade en underbar sida på en "speciell" hund.
Jag fann honom direkt & jag älskar honom så mycket.
Och det bästa jag vet är när jag kan lära och hjälpa hundar i situationer som vissa andra inte kan förstå.
Jag följer mitt hjärta och försöker läsa och lära mig hundens språk.
Och ett ganska bra ordspråk jag faller för är
"Det finns ingen dålig hund, det är bara vi människor som är väldigt dåliga på att lyssna och förstå".
Och jag är stolt över att jag lyckades övervinna Ozzys hjärta tillslut, han lade sin tillit i min hand.
Ingen hade någonsin trott att någon skulle kunna klippa en enda klo på denna hund utan att få ge honom lugnande.
Ingen har någonsin tidigare lyckats.
Det tog mig 1 vecka och 3 dagar, jag klippte den första klon och han varken gjorde eller sa ett knyst.
Nu kan jag klippa alla klor utan något som helst problem.
Allting handlar bara om kärlek och tilit, det är nog det mesta en hund begär.

Jag kommer sakna dig Ozzy, jag älskar dig!


Ozzy (`v´)

Men kvar stannar min trogne och absolut bäste vän.
En vän som alltid är lika glad, en vän som alltid lyssnar, en vän som jag alltid kan prata med, en vän som tröstar när det behövs, en vän att busa i snön med, en vän att dela långa promenader med, en vän för livet som jag älskar av hela mitt hjärta.
Du är min livskamrat, du är bland det bästa jag har.
Jag älskar dig Vincent.


Vincent (`v´)


Vincent (`v´)

Måste påpeka att jag fått kontakt med Vincents uppfödare igen.
Och jag är så sugen på att ta en valp där ifrån.
Jag vet att ingen kan ta Vincents plats och vara som honom.
Men jag vet att jag kommer få en till underbar hund!
Som sagt, jag lever för mina hundar, jag älskar dessa djur.
Jag skulle kunna offra allt för alla djur i världen.
Jag skulle vilja hjälpa alla utsatta djur att ge dom ett tryggt och kärleks fullt hem att vara i.
Jag vill bara dem väl, jag hjälper och gör allt jag kan <3

/ LouiseHelenBerglund


Kommentarer
Postat av: Zandra

Får gratulera till bäbisen :) och jag kommer hålla tummarna för att de kommer att gå bra :)

2012-01-10 @ 12:07:13
URL: http://vastskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0