Ny vecka, nu igen

Och ännu en måndag är här.
Tiden bara rinner iväg och det känns som jag har massor att göra! :)

Har hänt mycket sen jag skrev sist, fast det inte är så jätte länge sen.
Sen jag skrev sist har Melvin börjat säga ma-maaa och titte (tutten/nappen).
Han förstår också om man säger tack, tack eller varsegod.
Dessutom har han även börjat försöka gå själv mer & mer, livsfarligt & jag själv tycker att han kan lugna sig lite till innan han börjar med det. Men problemet är att han tror att han kan mer än vad han gör & det känns hur livsfarligt som helst :)
Men vill han redan börja gå så tänker jag absolut inte hindra honom! :)

Jag har även varit och köpt en vagga till bebisen.
Hittade den vaggan jag ville ha, den är verkligen perfekt :)
Dock ska den målas och fixas lite innan den är klar, kommer före och efter bilder när den är färdig.
Och på tal om vagga/säng så förstår jag inte hur man kan lägga ett nyfött barn i en stor spjälsäng, jag tycker personligen att det är hemsk.
Jag tycker att barnen ska ha det lite "trångt" och mysigt i början. Men det är min åsikt och alla tycker ju självklart inte som jag! :) Och jag vet att vi hade tänkt ha Melvin i spjälsängen när han var född, men när vi väl kom hem och insåg hur himla liten han var i spjälsängen så ändrade jag mig ganska snabbt & är glad över att vi hade "vagga" då med.
Aja, ingen idé att skriva mer på den punkten, då blir det bara massa klagomål från folk.
Men egentligen är det ju faktist min blogg och mina ord! :)


Idag har iallafall jag & Melvin varit ute hela dagen.
Vi har ätit frukost och mellanmål ute i solen, tyvärr blåser det ganska rejält.
Men det är inget som hindrar mig från att vara ute! :)
Och dessutom mår vi bara bra av frisk luft!
Just nu sover han så sött i vagnen och jag passar på att skriva lite..
Själv väntar jag på att min underbara sambo ska komma hem så jag får börja slipa och måla vaggan.
Efter det ska jag gå upp och spackla färdigt väggarna uppe i hallen så tapterna kommer upp någon gång! :)

Och på tal om ingenting så går jag in i vecka 25 på onsdag.
Fattar inte vart tiden tar vägen?
Det går lite väl fort tycker jag, med tanke på att jag har så mycket att göra innan bebisen kommer.
Har iallafall beställt lite sängkläder till bebisen, dekorer att ha på vaggan, en ny madrass och lite smått och gott :)
Längtar tok mycket nu! :)

Nu hör jag att prinsen har vaknat & jag ska ge honom lite mat!
Skriver säkert några rader någon mer dag!

/ LouiseHelenBerglund



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0